۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۶۰۶۵۹۷
آیت الله فقیهی:

نمی توانیم به دشمن اعتماد کنیم | دشمنان به هیچکدام از تعهدات پایبند نیستند

نمی توانیم به دشمن اعتماد کنیم | دشمنان به هیچکدام از تعهدات پایبند نیستند
عضو جامعه مدرسین با بیان اینکه ما نباید به دشمن اعتماد کنیم، گفت: دشمنان به هیچکدام از تعهدات و عهدنامه های خود پایبند نیستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ظهر امروز در هفتمین جلسه از سلسه مباحث تفسیر قرآن کریم که در مسجد سلماسی قم برگزار شد، به تفسیر آیه 75 سوره بقره پرداخت و گفت: قوم بنی اسرائیل یک قوم بسیار عنود و لجوج بودند و با اینکه آیات الهی را مشاهده می کردند، نسبت به حقایق کفر می ورزیدند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی های قوم بنی اسرائیل این بود که سخن حق را می شنیدند، اما آن را تحریف کرده و کلام الهی را در راستای منافع خودشان تفسیر به رأی می کردند.

آیت الله فقیهی با بیان اینکه کسانی که ضمن آگاه بودن به حقایق، آنها را انکار می کنند را نمی توان به راه راست هدایت کرد، ابراز کرد: اگر علمای یک امت راه لجاجت در پیش گرفته و حقایق را انکار کنند، آن امت رو به نابودی و اضمحلال خواهد رفت؛ عالمی که خلافکار باشد، امیدی برای اصلاحش وجود ندارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه افرادی که با دشمن ارتباط دارند، هرچقدر هم توبه کنند باز هم قابل اعتماد نیستند، اظهار داشت: ما نباید به منافقان، مشرکان و کافران اعتماد کنیم، زیرا دشمنان به هیچکدام از تعهدات و عهدنامه های خود پایبند نخواهند بود.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان باید همواره درصدد کشف حقایق باشد، عنوان کرد: ما باید هنگامی که حقیقت را دریافت کردیم به آن عمل کنیم، زیرا بدون عمل به حقایق نمی توان در مسیر هدایت قرار گرفت.

آیت الله فقیهی خاطرنشان کرد: امروز افراد جامعه به ویژه اهل علم باید نسبت به آگاهی های خود عمل کنند؛ خداوند کسانی را که بدون اطلاع مرتکب اعمال خلاف می شوند، ممکن است مورد رحمت خویش قرار دهد، اما کسانی که از روی آگاهی با مبانی دینی مخالفت می ورزند مورد بخشش قرار نخواهند گرفت./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات